החשיבות של התייעלות עסקית

החשיבות של התייעלות עסקית – סיפור מקרה של לקוח

מה הקשר בין התייעלות לרווחיות בעסק ?

בעלי עסקים קטנים ובינוניים רבים משקיעים משאבים עצומים בשיווק לצורך הגדלת מכירות, אבל שוכחים לרדת לעומק בכל הקשור לשיפור ההתייעלות והרווחיות.

אולי זה נשמע טריוויאלי אבל התוצאות של חוסר טיפול בנושאים הללו יכולות להיות בעייתיות מאוד ולהשפיע על קיומו של העסק.

מעבר לכך ישנן השפעות אחרות הקשורות ישירות לבעל עסק שעובד בלי סוף, שעות לא שעות אבל בקושי שורד את החודש ולעיתים מתפשר על שכר זעום תמורת ההשקעה האישית שלו בעסק לעומת מה שהוא היה יכול להרוויח בתור שכיר.

אני רוצה לתת לכם דוגמא למקרה קלאסי של בעל עסק שהגדיל מכירות ולמרות זאת סגר את החודש בהפסדים…

 

תשמעו סיפור של לקוח (אמיתי):

קיבלתי פנייה מקולגה שלי שעוסק בתחום הדיגיטל וביקש את עזרתי עם לקוח שלו. הלקוח משווק מוצרים לעסקים והגיע אל אותו מומחה דיגיטל כדי להגדיל את המכירות בעסק.

הקולגה שהוא סופר מקצועי בתחומו, בנה לו אתר אינטרנט ייעודי ויחד הם עבדו על קידום, שיווק ומכירות אונליין והצליחו להגדיל את בסיס הלקוחות ואת מחזור המכירות.

נשמע מעולה, נכון?

אבל… דבר אחד לא השתנה:  מצב חשבון הבנק של אותו בעל עסק.

כאן אני נכנסתי לתמונה כדי לפענח איך זה שהעסק גדל אבל הרווחיות לא. בדיקה מהירה שלי העלתה מסקנה אחת מאד ברורה:

ככל שהוא מוכר יותר היתרה בעו"ש נמוכה יותר.

 

אתם בטח שואלים איך זה יכול להיות?

במקרה הזה הבעיה הייתה בתמחור המוצרים. אחוז הרווח שבעל העסק תכנן לא לקח בחשבון את העלויות הנוספות כגון: שיווק, לוגיסטיקה, בלאי ומוצרים פגומים (שלא לדבר על ההוצאות השוטפות של העסק) והתוצאה הכואבת היא שאותו בעל עסק הפסיד כסף על כל מוצר שהוא מכר.

חושבים שמדובר באידיוט? אז לא. מדובר בבחור חכם עם הבנה עסקית. בעסקים מהסוג הזה, חישוב העלויות מורכב ולא תמיד פשוט להבין שמוכרים מוצר בהפסד. במקרים פחות קיצוניים, גם אם בעל העסק לא מפסיד, הוא יכול למצוא את עצמו במצב שהגדלת המכירות לא מתגמלת אותו ברווח משמעותי.

הפעולה האוטומטית של חלק מבעלי עסקים המעוניינים להגדיל את ההכנסות בעסק באופן מיידי תהיה הגדלת המכירות. אבל, קחו בחשבון  שבמידה ותמחרתם לא נכון את המוצר או שירות ואתם מרוויחים מעט מדי, הגדלת מכירות תגדיל את העומס ואת רמת הסיכון בעסק, אבל לא בהכרח תגדיל חשבון הבנק.

תמחור שגוי עם רווחיות נמוכה היא תופעה נפוצה מאד בעולם העסקים. אני מציע לך לבדוק את התמחור שלך. אם אתה רוצה לקבל עוד כלים לבדיקת התמחור שלך אתה מוזמן לשלוח לי הודעה בוואטסאפ.

איתך בדרך לחופש כלכלי,

יגאל.