חקר מקרה לקוח מסגרות לתמונות

האם אתם מסכנים את קיום העסק שלכם על ידי תמחור שגוי?

במקרה זה אני מדבר על בעל חנות קטנה ומגניבה המשווקת מסגרות מדהימות לתמונות שאת חלקם הבעלים מייצר באופן עצמאי מסוגי עץ שונים במחירים מגוונים.

בעל העסק משקיע לא מעט זמן בייצור המסגרות מעץ והן די פופולריות ונמכרות די מהר בנוסף לשאר המוצרים שהוא משווק בעסק ולמרות זאת, הוא מוצא את עצמו בגרעון פיננסי והמינוס הולך וגדל כל חודש. 

 

סרטון על חקר מקרה לקוח מסגרות לתמונות

 

אז מדוע למרות המכירות השוטפות, בעל העסק מוצא את עצמו בהפסדים? 

כל עצמאי מודע לעובדה שההכנסות בעסק משפיעות באופן ישיר על התחום האישי והמשפחתי מכיוון שבמידה ואין לבעל העסק יכולת למשוך שכר הולם, גם כלכלת המשפחה תפגע מכך וכאשר אין הכנסה מספקת אז לא ניתן להשקיע בגידול העסק או בעתיד הפיננסי האישי.

 

אז מה עשיתי בפועל?

תחום הפיננסי הוא המומחיות שלי וכאן אני נכנס לתמונה. לאחר בדיקה מקיפה של ההתנהלות הכלכלית, דוחות רווח והפסד והתקורות, התמקדתי בתמחור של המוצרים.

תמחור השירות או המוצר במקרה זה, מגדירים את גובה הרווח על מכירת המוצרים. תמחור נכון מהווה את היסוד לרווחיות בעסק ותמחור לא נכון יכול בהחלט להביא את העסק למצב בו הוא נמצא בסכנת סגירה. טעויות בתמחור יעלימו את הרווח ממכירת מוצרים אשר ימנעו מכם השקעות להגדלת העסק והצלחתו.

 

בדיקת רווחיות של המוצר

מעט מאוד בעלי עסקים רבים יודעים איך לחשב רווחיות מוצר או את הרווח הכללי בעסק. על מנת לחשב נכון את הרווח יש צורך בנתונים אחרים מעבר לעלות המוצר עצמו, בין אם רוכשים אותו מוכן או מייצרים אותו באופן אישי כמו במקרה זה. 

טיפ: חשוב מאוד לבדוק את הרווחיות של המוצרים הנמכרים בעסק, מדוע? 
בדיקה של הרווחיות של המוצר או שירות נותן לבעל העסק תמונה ברורה על הנעשה בתחום הפיננסי ומאפשר לו לקבל החלטות עסקיות נכונות כגון: התייעלות ושיפור תהליכים בייצור, שיפור תהליכי עבודה, קיצוץ בהוצאות והיערכות כללית לגבי שינויים עתידיים בעסק.

 בעיות בתמחור 

תמחור הוא נושא מרכזי בניהול העסק, יש לקבוע מחירי מוצרים ושירותים על בסיס נתוני אמת ולא תמיד כפי שרוב בעלי העסקים עושים היום בהם הם מתאימים את עצמם ואת מחיר המוצר למחירי  המתחרים בשוק.

 

פתרון לבעיית הרווחיות – חקר מקרה לקוח מסגרות לתמונות

  1. הפתרון הראשון להגדלת הרווחיות בעסק החל בהתייעלות כללית של הוצאות גבוהות ומיותרות, לכל עסק יש הוצאות כאלו כאשר ברוב המקרים, משא ומתן עם הספקים של העסק יכול לחסוך לא מעט.
  2. לבעל העסק יש יתרון משמעותי עם המוצר שהוא מייצר בעצמו וניתן לגבות עליו מחיר שהוא מעל הממוצע בשוק מכיוון שהוא מיוצר ידנית מחומרי גלם איכותיים.
    את ייצור המסגרות בעל העסק העביר לייצור על ידי ספק חיצוני. הספק הונחה להשתמש באותם חומרי גלם בו השתמש בעל העסק במקביל למפרט מדויק של הייצור עצמו כפי שבעל העסק השתמש בו. כך הוא הצליח למכור את אותו המוצר בכמות גדולה יותר ובעלות קטנה יותר (יותר מכירות במחיר גבוה = יותר רווח).
  3. ניהול זמן – שימוש בספק חיצוני משמעותו שבעל העסק בילה פחות זמן בייצור עצמי ונשאר לו יותר זמן להשקעה בתחום המכירות וכתוצאה מכך הגדיל גם את המכירות הכלליות בעסק.

 

 

באנר להשארת פרטי קשר

 


יגאל כהן – יועץ פיננסי לחופש כלכלי

במידה ואתם רוצים לשמוע עוד ולשפר את הידע שלכם כנסו לבלוג באתר שלנו בו תוכלו למצוא אינספור מדריכים חינמיים,
טיפים מקצועיים ודרכים לשיפור ו התייעלות פיננסית בעסק.

 

במידה ותרצו לשמוע עוד על היעוץ המקצועי בדרך לחופש כלכלי – השאירו פרטים ואנו ניצור עמכם קשר