התייעלות פיננסית בעסק

התייעלות פיננסית בעסק –
הטיפים שיעזורו לכם להתייעל בניהול פיננסי בעסק ויאפשר לכם לצמוח

 המושג התייעלות בפן העסקי הינה מילה נרדפת לעבודה אפקטיבית ונכונה המובילה בסופו של דבר לחיסכון.

ישנם לא מעט בעלי עסקים שמניחים שהם חייבים להעלות מחירים על מנת להרוויח יותר ולמרות שטכנית העלאת
מחירים תניב יותר רווחים, בשוק תחרותי של היום זה יכול להניב תוצאות שונות מהרצוי בצורה של בריחת לקוחות.

 

התייעלות פיננסית בעסק - יגאל כהן יועץ פיננסי לחופש כלכלי

 

אז איך בכל זאת ניתן להגדיל רווחים ללא העלאת מחירים?

אצל רוב בעלי העסקי ללא קשר לגודל העסק או נפח המכירות שלו, ניתן להגדיל את הרווחיות על ידי התייעלות בהוצאות
מיותרות, ייעול תהליכים אל מול לקוחות, ספקים ושיפור תהליכי שיווק יקרים.

הרי לכם מספר דוגמאות:

ספקי סחורה

לא פעם אני שומע בעלי עסקים קטנים, כאלו של איש אחד, שאומרים לי שאין להם ספקים אבל, לכל בעל עסק יש ספקי שירות
כאלו ואחרים כגון: חברת סליקת אשראי, ספק סלולר, ציוד משרדי, רואה חשבון או יועץ מס, מנויים לשירותים שונים ועוד ספקי
שירות קטנים שמצטברים להם במהלך השנים.

התייעלות אל מול הספקים הללו דורש מאמץ קטן שנקרא סקר שוק, הוא דורש מכם כבעלי עסקים מעט זמן וטלפון סלולרי וחיבור
לאינטרנט. מה עושים? בודקים ספקים חדשים ומשווים מחירים, מתקשרים לספק הישן ומבקשים הנחות או מוותרים על הדברים
הקטנים שלא תורמים דבר לעסק אך משפיעים באופן ישיר על הרווחיות שלכם.

 

צוות העובדים

בעלי העסקים מביניכם המעסיקים עובדים, עליכם לבדוק את התפוקה של כל אחד ואחת מבין העובדים שלכם ולייעל היכן שניתן.

לדוגמא – עובד טוב עם תפוקה מעל הממוצע יכול לקחת על עצמו תפקיד נוסף ולקבל העלאה הולמת עבור תרומתו לעסק אבל
העלות תהיה פחות מהעסקת עובד נוסף במשרה מלאה.

ישנם גם עובדים אשר תפוקתם לא מניבה רווח המצדיקה את העסקתם אז, במידה וניתן לשפר את התפוקה שלהם זה מצויין וזה
מצדיק את המשך העסקתם אבל, במידה ולא אז תמידיש מי שיוכל להחליפם. אל תשכחו שאתם מנהלים עסק למטרת רווח ולכל עלות מיותרת יש השפעה ישירה על העסק שלכם.

 

הוצאות שוטפות

ההמלצה שלי היא, לבקש מיועץ המס או מרואה החשבון שלכם את דו"ח רווח והפסד של העסק בו תוכלו למצוא רשימה של כל
ההוצאות השוטפות של העסק.

תעברו על כל סעיף ועל כל הוצאה שיש בעסק, התייעלו היכן שניתן וחפשו פתרונות חלופיים לספקים במידת הצורך. זכרו, כל
סכום קטן ככל שיהיה מגדיל לכם את הרווח בעסק ללא צורך בשיווק, מכירה או השקעה כספית נוספת וכל סכום שתחסכו תוכלו
להפנות לשיפור המחלקות השונות להגדלת העסק.

 

רווחיות המוצר או שירות שלכם

התנהלות פיננסית נכונה כוללת בין השאר את העלות מול תועלת, או במילים אחרות האם המוצר או שירות שלכם מספיק רווחי
בשביל להצדיק את עצמו. מה זה בעצם אומר? עליכם לבחון את המוצר או שירות שאתם מציעים ללקוחותיכם ולהבין אם הוא כדאי. 

מהם המספרים האמיתיים העומדים מאחורי המוצר? עלות המוצר לא מתבטא רק במחיר ששילמתם עבורו מכיוון שעליכם לקחת
בחשבון גם את העלויות המשלימים של המוצר כמו שעות העבודה הנדרשים להתקנתו, עלות ההובלה ושאר הלוגיסטיקה כולל
השירות לאחר מכירתו. 

 

לכל העלויות הללו יש השפעה על תמחור נכון של המוצר הפיזי אבל הוא תקף גם לשירות פרונטלי הכולל הגעה ללקוח ושעות
העבודה הנדרשות על מנת לספק את השירות ללקוח. 

 

גם כאן עליכם לבצע מעקב באופן שוטף אחר הרווחיות במכירת השירותים או המוצרים הפיזיים שלכם. תמיד תשאפו להתייעל
ולחסוך היכן שרק ניתן ואל תהססו לפטר לקוחות בעייתיים הדורשים מכם שעות עבודה מעבר לנדרש הפוגעים ברווחיות שלכם
ואל תקחו פרויקטים שאינם רווחיים לכם.

 

דבר מה שחשוב לי להדגיש, ההתייעלות שלכם לא אמורה לפגוע ברמת השירות שאתם מספקים ללקוחותיכם ובסטנדרטים הגבוהים
עליהם בניתם את העסק שלכם. ניתן לחסוך ולהתייעל ללא התפשרות במתן שירות אל מול הלקוחות שלכם.

 

יגאל כהן – יועץ פיננסי לחופש כלכלי

במידה ואתם רוצים לשמוע עוד ולשפר את הידע שלכם כנסו לבלוג באתר שלנו בו תוכלו למצוא אינספור מדריכים חינמיים,
טיפים מקצועיים ודרכים לשיפור ו התייעלות פיננסית בעסק.

 

במידה ותרצו לשמוע עוד על היעוץ המקצועי בדרך לחופש כלכלי – השאירו פרטים ואנו ניצור עמכם קשר – צרו קשר