מקריסה פיננסית לחופש כלכלי

מקריסה פיננסית לחופש כלכלי – כל מה שעליכם לדעת

כעצמאיים אנחנו חייבים להיות מודעים לכל מה שקורה בעסק שלנו, כאשר הנתונים הפיננסיים הם בין התחומים החשובים ביותר. בעל עסק שאינו מודע להוצאות השוטפות, עלות המוצר או שירות ותשלומי ספקים כאלו ואחרים בעצם מנווט באפילה פיננסית מוחלטת שיכולה למוטט את העסק. יש לא מעט סימני אזהרה שאתם חייבים להיות ערים אליהם כאשר היווצרות של חובות הוא תמרור אזהרה ראשון לבעל העסק שמשהו אינו כשורה. חובות מצטברים ותזרימים שליליים הם הסימנים העיקריים לתחילת קריסת העסק. היום אנחנו חיים במציאות שונה מזו שהכרנו ובעלי עסקים רבים שהצליחו  לצמוח במהלך השנים ולשגשג מבחינה מקצועית, הם אותם עצמאיים שקשה להם לקבל את העובדה שהעסק שלהם נמצא בבעיה כלכלית, שעלולה להביא לקריסת העסק ולגרור אותם למטה. אז מה הם עושים? כפיצוי על הירידה בהכנסות הם לוקחים הלוואה לכיסוי התשלומים השוטפים בעסק, ואחרי כמה חודשים מגלים שהעיה לא הלכה לשם מקום, רק גדלה… סחרור כלכלי בעסק ובחיים האישיים יכולים להפתיע אותנו בכל רגע נתון. במציאות העולמית של היום זה יכול לקרות לכל אחד. אז איך בכל זאת ניתן להימנע מקריסה כלכלית בעסק ולחזור לימי הזוהר של עסק משגשג וריווחי?  

הצעד הראשון

הכלל הראשון הוא למזער נזקים וזה אומר להימנע מלקיחת הלוואות לסגירת חובות ותשלומים שוטפים. היום קיימים גופים רבים אשר יתנו לכם הלוואה כזו או אחרת די בקלות, אבל קחו בחשבון שבמידה וההכנסות לא מכסות את ההוצאות שלכם, הלוואה תוסיף עומס על התשלומים הקבועים ואתם עלולים למצוא את עצמכם במצב בו אין לכם את היכולת להחזיר את ההלוואה בנוסף להתחייבויות הקיימות.  

אז מה עושים?

הפעולה הראשונה שעליכם לבצע היא לעצור, לקחת צעד אחד אחורה ולהבין היכן בדיוק נמצאת הבעיה, האם התמחור לא נכון, האם מחלקת השיווק מתפקדת כראוי? האם הבעיה נובעת מצוות מכירות לא אפקטיבי? האם אתם כבעלי עסקים מנסים לעשות הכל לבד? לאחר שתאספו את כל הנתונים עליכם לבחון מה ניתן לעשות על מנת לשנות את המצב ולהבריא את העסק מחדש.  

התנהלות נכונה היא המפתח להצלחה בעסק

התייעלות במחלקות שונות וצמצום הוצאות קבועות יוכלו לעזור לכם משמעותית בהגדלת הרווחיות בעסק ולמנוע קריסה כלכלית. כספים אלו יוכלו לשמש אתכם למינוף פיננסי וקבלת הלוואה כדאית אשר תשמש אתכם להגדלת העסק בניגוד להלוואות היקרות המשמשות לסגירת חובות שהצטברו. גבשו לעצמכם תוכנית ברורה ונטולת סיכונים להמשך הדרך – מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע המתמחה בתחום שיוכל לכוון אתכם ולקצר לכם את הדרך להבראת העסק. בחנו את המחלקות השונות כגון מחלקת השיווק, המכירות ושירות הלקוחות, וצרו מודל פיננסי שיעזור לכם למנף את העסק. בעלי עסקים רבים אינם מודעים לזכויות הרבות העומדות בפניהם מבחינת מיסוי, הקלות על חסכונות והשקעות כאלו ואחרות שיכולות להוזיל את המיסים ולהגדיל את ההכנסה החודשית שלהם. את ההשקעות הללו ניתן למנף ולאפשר לכסף לעבוד עבורכם (חופש כלכלי ומינוף פיננסי הוא כבר לא נחלתם של העשירים). על ידי פעולות פשוטות ליישום, כל בעל עסק יכול וחייב להימנע ממצב של סחרור כלכלי שיביא לקריסת העסק.